Generande hårväxt angår väldigt många av oss, både kvinnor och män, i olika hög utsträckning.
Jag har länge letat efter den ultimata hårborttagningsmetoden, och testat många av de olika produkter som finns på marknaden. Här delar jag med mig av de olika alternativ som jag har hittat.

söndag 9 januari 2011

Rakning

MYHYGO KvinnaDet vanligaste sättet att bli av med oönskad hårväxt är utan tvekan med hjälp av en rakhyvel eller rakapparat.
De flesta av oss har någon gång rakat sig på benen, under armarna, i ansiktet eller någon annanstans.

Det går snabbt och resultatet blir ofta bra, om än kortvarigt. Håret växer snabbt ut igen, men det blir inte grövre av att man rakar av det, men det kan kännas så på grund av den vassa stubben. Det blir inte heller mörkare, men om man tidigare haft hår som man upplever som ljusare så kan utväxten se mörkare ut på grund av att den inte har blivit blekt av till exempel solen.

Det är ett prisvärt alternativ, däremot kan det skilja mycket i pris mellan olika rakhyvlar, rakblad och rakapparater, men min erfarenhet säger mig att man får vad man betalar för i detta fallet. En rakhyvel måste ha nya vassa blad om rakningen ska bli lyckad. Smutsiga och slitna blad kan leda till skärsår och infektioner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar